--->
Gimnazjum nr 14 w Krakowie

Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online

-> Gości online: 1

-> Użytkowników online: 0

-> Łącznie użytkowników: 5
-> Najnowszy użytkownik: Joanna Ulinska

Przydatne linki

Pedagog szkolny

PEDAGOG SZKOLNY

 

mgr Marta Nowak

 

 

DZIEŃ

GODZINY DYŻURU

 

PONIEDZIAŁEK

9.00 - 14.00

WTOREK

9.30 - 14.00

ŚRODA

13.30 – 16.30

CZWARTEK

10.00 – 15.00

PIĄTEK

9.00 – 13.00

 

             

PEDAGOG

 

mgr MIROSŁAW CUPIAŁ


DZIEŃ

GODZINY DYŻURU

 

PONIEDZIAŁEK

10.30 – 13.30

ŚRODA

12.30 – 15.30

CZWARTEK

  9.30 – 13.00

PIĄTEK

12.00 – 13.30

 

 

 

 

DYSLEKSJA ROZWOJOWA – CO TO TAKIEGO?

 


PREZENTACJA O DYSLEKSJI

 


Skrót: Są to specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u uczniów o prawidłowym rozwoju umysłowym, przejawiające się niemożnością opanowania umiejętności czytania i pisania mimo dobrej inteligencji i dobrych warunków środowiskowych.

Termin dysleksja rozwojowa obejmuje kilka rodzajów zaburzeń:


•    Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu przejawiające się zaburzeniami
.    tempa i techniki czytania oraz stopnia rozumienia treści.
•    Dysortografia - specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni
.    (w tym błędy ortograficzne);
•    Dysgrafia - niski poziom graficzny pisma.
•    Dyskalkulia – specyficzne trudności w uczeniu się matematyki.

 

 

INFORMACJE DLA UCZNIÓW I ICH RODZICÓW

  Badania pod kątem zaburzeń dyslektycznych można wykonać  
 w Poradni Psychologiczno Pedagogicznej nr 2 w Krakowie, ul. Siewna 23d

tel. 12  415 69  68 (wizytę można umówić telefonicznie)

Psycholog opiekujący się XIV LO - pani mgr Katarzyna Owsiany

Dyżury w PPP nr 2 w roku szkolnym 2018/2019:

poniedziałek – 8.00 – 10.00

wtorek – 14.00 – 18.00

środa – 8.00 – 12.00

czwartek – 15.00 – 19.00





•    Uczniowie z zaburzeniami dyslektycznymi proszeni są o dostarczenie opinii psychologiczno-pedagogicznych do pedagoga szkolnego.

•   Uczniowie klas III posiadający aktualną opinię psychologiczno-pedagogiczną stwierdzającą specyficzne trudności w uczeniu się mają prawo przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w formie i warunkach dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych. Konieczne jest dostarczenie opinii do dnia 15 października roku szkolnego, w którym odbywa się egzamin.

 


 

O klasach terapeutycznych

 


Wygenerowano w sekund: 0.01
998,058 unikalne wizyty